Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Albert Einstein



Dzwonek do drzwi .

 

- kto tam ?

- dzień dobry , jestem z firmy telekomunikacyjnej.

- tak o co chodzi ?

- nastąpiły zmiany w umowie i ja tu jestem aby je skorygować.Będzie Pani płacić mniej za rozmowy. Otrzymała Pani o tym wzmiankę pięć miesięcy temu ?Dostała Pani taki list z tabelką ?

- ależ proszę Pana ja ciągle dostaje takie tabelki

- proszę Pani to potrwa naprawdę tylko chwilkę proszę przygotować fakturę na które jest numer umowy

 

Heh zaczyna mnie ten świat konsumpcyjny przerażać ale do rzeczy.

 

Powyższa rozmowa była przeprowadzona we wsi niedaleko małego miasteczka. Po domach  ludzi chodził taki miły , uśmiechnięty młody chłopak który "chciał ludziom pomóc w dokonaniu zmian jakie zaszły". Jednak te zmiany tak naprawdę nie zaszły , chodziło tu o naciągnięcie ludzi na dodatkową usługę telekomunikacyjną.

 

Najłatwiejszym celem dla niego byli ludzie starsi , pokojowo nastawieni do innych , samotni , schorowani , biedni.

Tekst był zawsze mówiony z odpowiednią grom aktorską najpierw stonowanie , powaga i przy  ostatnich słowach uśmiech na twarzy. Gra aktorska połączona z socjotechniką . Ilu to ludzi udało się na to nabrać ? Naprawdę wielu.

 

Udało mi się dowiedzieć jak sprawa wygląda w środku.

 

- proszę oto faktura

- proszę Pani poproszę też o Pani dowód ponieważ będę musiał wypisać potwierdzenie mojej obecności tutaj

-ale proszę Pana , Pan mnie nie nabiera? Była już tu taka osoba i musiałam płacić przez parę miesięcy podwójnie

- ( z uśmiechem na twarzy) nie proszę Pani ja tu jestem tylko po to aby Pani pomóc , nie chce Pani oszukać .

(daje mu dowód)

(pokazuje tabelkę z opłatami)

- proszę tutaj spojrzeć będzie Pani mniej płaciła a teraz proszę o podpisanie potwierdzenia mojej obecności (uśmiech na twarzy)a także tego że byłem kompetentny.

- o tak był Pan bardzo miły

 

Znowu gra aktorska połączona z socjotechniką . Następuje myślenie "przecież on chce mi pomóc" jednak jest ono błędne. Starsze osoby cieszą się nawet z tego że mogą z kimś porozmawiać , wyżalić się (często taka osoba pyta - jak zdrowie - jak się Pani miewa albo mówi - źle jest w tym kraju  itd. itp.) wystarczy się po prostu wczuć w poglądy osoby manipulowanej i już jesteśmy w jej rozumowaniu kimś przyjaznym. Jednak z moich obserwacji wynika że podatność na manipulacje nie zależy tylko od wieku czy nastawienia do ludzi  ale też od stopnia posiadania przez nas wiedzy.

 

Moja przestroga na przyszłość:

-każda osoba która do nas przychodzi ma identyfikator służbowy warto w chwili niepewności zadzwonić do siedziby firmy i zweryfikować te osobę.

-nie wpuszczajmy do domu osób których nie jesteśmy pewni

-uśmiech sprawia że druga osoba wydaje nam się przyjazna ale tak naprawdę przyjazna może nie być (nieszczery uśmiech można sobie wyćwiczyć)

- nie podpisujmy żadnej umowy której nie przeczytamy

 

Po prostu mnie przeraża że niektóre firmy szkolą swoich pracowników w takich działaniach a Ci tak chętnie zarabiają na tym pieniądze.

Czy pieniądze zniszczyły już wszelkie zasady? Coraz gorszy jest ten konsumpcyjny świat ale jednak się zmienia tylko co z tych przemian wyniknie ? Tego nie wiem ale wiem natomiast że coraz więcej osób nie radzi sobie w życiu.

 

Pamiętajmy że zachowania niewerbalne są jak puzzle , dopiero wtedy kiedy złożymy zachowania w całość wyjdzie nam właściwy element układanki. Pojedyncze zachowania mogą oznaczać w niektórych przypadkach co innego niż piszę. Dlatego w swoich artykułach przedstawiam konkretne sytuacje które mogą się od innych różnić . Każdy z nas jest inny i inaczej postrzega pewne sprawy.
Wszystkie artykuły pisałem  z moich  obserwacji zachowań  ludzi , ze studiowania filmów psychologicznych oraz książek.
Artykuły mogą zawierać błędy , strona ta pomaga mi rozwijać moje zainteresowania mową ciała .

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Kontakt z administratorem

marcin@niewerbalne.pl

Nowe artykuły

Written on 07/06/2023, 21:14 by admin
radosc-z-klamstwaPodczas przesłuchania pracownik był bardzo zdenerwowany i oburzony, nie przyznawał się do zarzucanego mu czynu i był małomówny. Podczas rozmowy był bardzo...
Written on 31/05/2023, 23:39 by admin
pauza-w-wypowiedzi Podczas rozmowy z klientem zapytałem go, czy przypadkiem nie mówi mi prawdy i czy zna osobę, o której mu opowiadam, po zadaniu tego pytania lekko...
Written on 18/12/2022, 20:11 by admin
zla-weryfikacjaCzasem typując ludzi którzy zrobili coś złego i ukrywają się przed wymiarem sprawiedliwości funkcjonariusze typują ich na podstawie ekspresji strachu,...
Written on 03/12/2022, 23:26 by admin
rozmowa-z-oszustem-Witam -Witam - Proszę aby Pan zapłacił należność którą jest Pan nam winien od roku.   Osoba odpowiada prostując wolno lewą rękę i obracając ją do...
Written on 21/10/2019, 15:54 by admin
metoda-na-emocjeMając konflikt z pracodawcą udałem się do prawnika który miał mi pomóc w napisaniu odwołania od jego decyzji. Do pokoju wszedł Pan który był już...

.